Båtklubbensdag med krabbfisketävling

Väjerns Båtklubb - Festkommittén
bjuder in till Båtklubbensdag med krabbfisketävling för dem yngre på dagen och grillkalas för dem lite äldre på kvällen!
Lördagen den 20 juli är ni hjärtligt välkomna till klubbstugan på Väjern för lite kul aktiviteter för både unga som gamla.

Vad gäller för krabbtävlingen?
Inte så mycket mer än att man är sugen på att fiska krabbor .
Om man inte har något att fiska med? Inga problem det finns att låna i klubbhuset.
Om man inte hittar några kubbongar? Självklart har Odd fixat med agn.
Hur funkar krabbracet? Jo man ser till att fånga en snabb krabba som orkar maxa ett par meter..
Vår fina segelbåt kommer att finnas på plats även i år så är det någon som är sugen på att segla ut på de sju haven så har vi nörre sväre kärar som kan hjälpa till med det . Det finns ett antal flytvästar att låna i klubbhuset

Vad gäller för grillkalaset?
Plats: Klubbhuset
Hur anmäler man sig: Till Lena 070-792 09 94 anmälan är bindande och betalas i samband med anmälan 200kr (I mån om plats icke medlem 250kr) per person som swishas till:1231300854 märkes kalas.
Om det blir dåligt väder: Då kommer vi att vara under tak. Det är max 80st som kan komma så det är förstås först till kvarn som gäller
Ingår det något i avgiften? Absolut en trevlig grilltalrik med tillbehör samt två dryckesbiljetter.
Vad händer när man förbrukat dryckesbiljetterna? Jo då kan man köpa lite goa grejer i baren ja eller i alla fall öl och diverse vin rött, vitt och rosé billigt är det också
Det kommer också att finnas lite lotterier för den som är sugen på att vinna lite priser

Tider som gäller för dagen.
Krabbtävling 10.45
Krabbrace 11.45
Korv med bröd/prisutdelning 12.00
Prova på att segla 13.00!
Grillkalas 18.00 för de vuxna

Sista anmälningsdag: lördag den 13 juli.

Än en gång, hjärtligt välkomna!